Tuesday, April 27, 2010

Our Belated 2nd Anniversary... (2 Month.. hahha)

salam buat pembaca.. (macam banyak sangat reader...hehe)

entry kali ni mungkin terlebih jiwang.. sila muntah la klau rasa nak termuntah nanti.. hehe.. 
ini hanyalah cetusan rasa seorang ISTERI untuk SUAMI.. 

apa kaitan ntah dengan tajuk entry tu?? actually, saja je letak tajuk cenggitu.. 
14/4/2010 tu genap 2 bulan perkahwinan kami.. ada unsur gedikksssss di situ nampaknya.. abaikan..

setelah 2 bulan menjalani bahtera perkahwinan (walaupun secara PJJ)
 aku realize perubahan besar en suami..

Normal condition SEBELUM and SELEPAS kawin..
boleh refer kat sini eh. malas plak nak tulis banyak-banyak.. 

tapi, 
SEBELUM AND SELEPAS kawin 
version en suami memang terbalik la dari yang sedia berlaku

antara perubahan yang aku rasa:

condition 1:
SEBELUM kawin:
gf: awak, tolong bawa saya p bla bla bla bla (time ni tak da transport.. certain2 benda kena la minta tolong boyfren kan??
bf: awk ni, slalu sangat merap (bahasa Kedah ye.. bahasa KL maknanya susahkan) saya.. buatla sendiri
 (menangis kot setiap kali dapat ayat camtu..)

condition 2:
gf:: awak tengok couple lain, bf depa bg itu ini.. layan camtu camni.
bf:: ala, kalau bagi semua sebelum kawin, dah kawin nanti nak bg apa??
( bunga yang segar pun tetiba boleh layu kan bila dengar statement camtu..)

tu beberapa contoh la kan..
tapi, lepas kawin ni:

si suami tak penah marah walaupun 10x aku kol dia sehari.. 
sebelum kawin dulu, pantang btol la kol banyak2 kali ni..

minta la tolong apa pun, dia sanggup buat..
demi isteri terchenta (chenta ke,abg??)
alhamdulillah..

lepas kawin ni, inifiniti kali ganda dia amik berat pasal aku
(ofkos la kan.. suami orang lain pun camtu.. 
tapi, aku nak cerita perubahan suami aku sebelum n lepas kawin. tu je.. 
tolong faham, eh..)

pendek cerita, aku memang benar-benar rasa kasih sayang suami ku..
memang lain la perasaan masa sebelum kawin
syukur padamu ya Allah..
 (saja je nak hangatkan pasangan2 yang bakal berkahwin ni.. biar deme eksaited skit)
siapakah mereka itu??? mereka itu adalah:
1. maisarah (5/6/2010)
2, adni (6/6/2010)
3. dila (27/11/2010)





p/s:: tima kasih, abg.. tolong bayarkan bil celcom ayg ngan mak.. (antara tujuan entry ni di wujudkan.. hehe)

2 comments:

zackque said...

taktik no... abg ct kt rumah menangis tau baca entry kali ini...

ctrohani said...

ye ke zahari.. dia suka kot.. hehe..