Thursday, July 1, 2010

Yeayyyy.. I got it..

got apakah??? haha.. tak da apa2 pun.. saja je.. nak cakap saya dah pandai bawa keta manual.. hahaha. poyo gitu.. suma orang dah pandai la.. kamu je yang yang tak pandai.. peduli apa kan?? yang penting saya dah pandai sikit-sikit.. sikit-sikit je pun.. kecowwwwwwwwwwww aaaaaaaa... hehe..

okla kan.. at least dapatla gilir-gilir ngan en suami.. sian dia.. kadang-kadang tu sambil terlelap pun dia boleh bawa.. sangat terror en suami saya tu.. jangan sesekali atau dua kali pandang rendah pada dia.. 
walaupun dia takla tinggi mana pun kan.. hehe.. 

agak senang jugakla bawa keta manual ni..  
jap2.. tak abis ayat lagi eh.. 
agak senang jugakla bawa keta manual ni lepas kita dah pandai control steering keta tu.. hehe.. 
ayat apakah ini?? 
macam ni.. before this, pernah gak try bawa keta manual ni lepas beberapa tahun dapat lesen.. can u imagine.. dah lama tak pegang steering keta, terus nak bawa.. kena belajar control clutch and minyak lagi.. 
agak susah la untuk beginner macam saya ni.. actually benda tu senang je kalau kita keep on practice. tapi, saya mana la mampu nak beli keta time tu..

so, sekarang ni bila dah ada rezeki sikit 
(walaupun kadang-kadang ikat perut gak semata-mata nak pakai keta
saya terus la beli keta auto.. okla kan.. 
masalahnya keta en suami tu manual.. hmm.. agak susah bila time balik kampung.. 
keta saya ofkos la akan di tinggalkan kat s.alam kan.. 
ya lah.. sayang keta tinggal tinggalkan.. tak gitu?? 

tapi, aritu..(huhhhhhh.. tadi macam nak cerita dah..) en suami suruh saya try bawak.. lepas pergi menilik rumah yang bakal dibeli, tapi tak tau bila nak siap, kami terus ke stadium yang hanya sekangkang kera dari rumah yang bakal dibeli.. maka disitu aku cuba bawa walaupun leher ni terpaksa dipanjangkan ke depan.. maklumla.. aku kan tinggi.. takda bantal plak nak alas... 
and
guess what I feel??
........
......
....
...
.





I found that, i feel a bit comfortable when i know how to control the steering. plus i just need to know how to balance the clutch and 'minyak' (macam tak sesuai lak nak guna oil.. gila terror english aku.. haha)... so now, I managed to drive a manual car.. haha... 
provided..
hmmmmm
ada provided nya tau..

provided my husband sit next to me.. 
sebab nanti dia akan inform, 
'change gear, sayang..' 
haha


p/s::: dare to try..  sejuk sikit hati en suami.. boleh la dia bersenang lenang sikit pasni...

No comments: