Monday, July 5, 2010

two news...

Jumaat lepas, seorang pekerja telah berjumpa dengan bos nya.. ofkos la kat bilik bos.. then, mensampaikan cheque gaji one of his RA. then, berlaku la perbualan seperti di bawah::

Bos ::: ni untuk bulan brapa ye??
Pekerja ::: June

Bos ::: oo..oke.. haaaa.. saya lupa nak inform.. saya rasa ni last gaji yang awak dapat la.. sebab grant saya dah tamat..
Pekerja ::: (agak terkedu) oo.. ermm.. tak pa lah.. lagipun contract saya memang abis Julai pun.. lepas tu saya dah nak balik Penang.. (walaupun terkedu, still boleh jawab panjang-panjang)..

Bos ::: haaa?? kenapa awak nak balik Penang??
Pekerja ::: (terkedu lagi untuk kali kedua) ha?? saya nak balik stay dengan husband saya la..

Bos ::: mana boleh.. awak still ada NSF kan?? awak di bayar untuk jadi student.. so, stay la kat sini sampai abis master awak..
Pekerja :::owhh.. macam tu ke Dr?? Rumah sewa saya, saya dah stop sampai end of this month..

bos seperti dengar tak dengar je.. ermm..

Bos ::: saya tak kisah you nak datang lewat ke ke apa ke.. janji you ada kat lab tu.. sabar la.. orang lain pun kawin jugak.. ada yang sambung kat oversea la.. lagi kesian.. you bukannya jauh pun.. boleh je jumpa kan time weekend.. berkorban sikit..
Pekerja ::: ermmm.... (takda kekuatan untuk menjawab..)

Bos ::: saya tak nak benda yang dah penah dan sedang berlaku ni , jadi lagi.. saya tak kisah kalau awak nak cuti ke ari jumaat tu.. then, nak datang balik lambat sehari ke..  
Pekerja ::: erm... saya kena bincang balik la dengan husband saya..


rasa nak nangis pun ada time tu..
dua-dua pun tanggungjawab dia.. disana suami, disini kerja... lagi berat tanggungjawab dengan suami.. sian.. masalahnya, dia dah nak submit thesis.
kenapa perlu dia stay lagi kat sini.. kerja apa yang dia nak kena buat ni?? sangat tak faham...

without gaji, nak sewa rumah lagi, nak makan lagi.. bayar keta lagi..

positive thinking ::: oke la tu.. you have to think out of box regarding the payment.. please... then only u'll find the answer.. ADA HIKMAHNYA..

 TAPI,
 bulan puasa nanti.. 
alangkah sedihnya... 
uuuwaaaaaaaaaa......


p/s:: kalau perlu, pekerja itu akan buat black n white untuk memastikan kehadiran dia ke lab jika diberi kebenaran untuk berada  bersama suami..

4 comments:

zackque said...

sabaq no ct... semoga ct terus kuat dan bersemangat... good luck ya ct...

ctrohani said...

hehe.. thanx, zack.. hopefully camtu la.. tp, nak try gak discuss balik ngan Dr. mana tau tetiba dia ubah fikiran..

poncak said...

Dh discuss ka blum dgn Dr??

ctrohani said...

blum lagi la..