Wednesday, February 4, 2009

Hari ini dlm sejarah...

actually, bkn hari ni pun.. hehehe.. hari yg bersejarah tu sebenarnya pd
2nd February 2009

ada 2 cerita berlainan yg blh dikategorikan kepada 2 different mood.. apa aku nk smpaikan ni??? hmmm..aku pun xtau.. sila teruskan membaca utk ketahui cerita selanjutnya...
..................................

...........................

....................

..............

.........

....

.
~sj nk bg pnjg entry ni~

Mood 1: Sedey+terharu


kejadian berlaku tepat jam 8.24am(waktu pd punch box kat office aku ni)..

person 1: assalamualaikum, semua.. ni sy nk kenalkan your new collegue, tuuuttt(terpaksa rahsiakan nama beliau).

kami bertiga tersengih2 malu...
sambil bersalaman dgn beliau..

person 1: wife saya ni.. ssh sgt nk cr pekerja..

(apa???? oh sedey+terharunya aku bila mendengar bakal collegue ku adalah wife kepada bos aku..)

so, siti....
no more ohbulan, no more chatting, no more sensasi celebrity, no more murai.com... byk lg la no more tu... OMG!!!!

so, kerja aku skrg sumanya ONLINE.. lg2 bila nk buat 'ketupat' dgn Dila.haha..(nasib badan la)..
bak kata GADAFI, terbaik dr ladang la...



Mood 2: Gembira+bersyukur

situasi 1:
dila: kak ct, dh call ipsis tnya result sks?
aku: belum la.. ada harapan nk dpt lg ke? bkn dh lebih 2 m'gu? kelas pun dh stat...
dila: dila dh call td.. dila dpt..(tersengih ala manja gitu..huhu)
aku:nntla k.ct call.(dl hati berdebar gak ni.. tkut xdpt..)

situasi 2:

aku: assalamualaikum.. sy siti rohani dr FKE.. sy nk tnya tentang result sks..
dia: sapa nama ye?
aku: siti rohani
dia: siti rohani binti kasim?
aku:ya..
dia: klau ikutkan ni, dh accept.. tp, kami tgh prepare offer letter.. dlm m'gu ni dpt..
aku: ok, terima kasih..

alhamdulillah, ada jugak rezeki aku..

situasi 3:

bos: siti, camna result sks? dpt?
aku:td br call ipsis, dia ckp dpt..
bos: dila pun dpt?
aku:ya.. suma yg apply tu dpt..
bos: tp, you kena buat keputusan tau.. nk terima sks ke nsf?
aku(dlm hati): apahal bos ni.. aku br dpt interview ja nsf tu.. bkn btul2 dh dpt scholar tu..





p/s:mcm yin dan yang.. balancekan mood aku arini?????



2 comments:

DilaGhani said...

banyak benor situasi tu..situasis betul yeh..heheheh..sila jangan terlepas mulut nak kutuk bos ye..hahahahha..mengundang bahaye..hehehe

ctrohani said...

baik, mak enchikkkk...