Friday, May 20, 2011

Berakhirnya sebuah penantian- part 2

keputusan untuk operate padaku merupakan satu keputusan yang TEPAT
kenapa macam tu??

walaupun terasa sedikit RALAT sebab tak dapat deliver baby secara normal,
aku pasrah dengan ketentuanNya
mungkin ada hikmahnya yang kita sendiri tak tau

ok.. back to persoalan di atas..
sebabnya aku cakap camtu,
bila baby keluar je dari perut,
pernafasan dia lemah
means kalau aku berkeras untuk wait until pintu terbukak 9cm (tak pasti pun bila dia nak bukak 9cm ni)
tak tau la apa yang bakal terjadi pada buah hati pengarang jantung aku n hubby ni
Dr terpaksa bagi oksigen pada baby sampai pernafasan dia ok
tak lama pun la.. kejap je..
aku kat OT terketar-ketar kesejukan
hehe..
gila sejuk la.. badan menggigil tahap tak boleh nak control..
bila everything dah stabil, baru la aku ditolak ke wad 101 A

sepanjang di hospital, baby stay kat dia punya nursery.
so, ummi boleh rehat sepenuhnya
waktu-waktu tertentu nurse akan bawa baby jumpa ummi..
waktu melawat, baby suma kena masuk nursery
sian orang yang datang nak tengok baby
alasan pihak hospital
takut terkena jangkitan
hmmmmm.. apa-apa je la

stay kat PMH selama 4D3N
kira pakej untuk mommies yang operate..
klau deliver secara normal, stay 3D2N je

okeh.. tamat sudah entry 'Berakhirnya Sebuah Penantian'
tak da part 3 dah.. 
huhuhuhu..

sebagai penutup, anda bakal disajikan dengan beberapa keping gambar my baby:::

tapak kaki sebesar 2 jari

masa kat ward.. memikirkan sesuatu

kat rumah.. tak ingat berapa hari usianya

ni pun kat umah.. nak tido..


p/s::: bila terpandangnya wajah baby, wujudnya satu perasaan yang sukar digambarkan.. hanya airmata yang mengalir... subhanallah.. indahnya ciptaanMu...



No comments: