Sunday, January 10, 2010

Berpeluh seketika........

Tengah melayan AJL ni.. teringat plak situasi kat Fah Lean Floral Trading semalam jam 5.30 ptg...(huishhhh..siap time tu..) berpeluh-peluh aku dibuatnya...

adik, jom p beli barang untuk hantaran kawin..
ermm... jom.. tp, kat mana??
nilai la..
apa kata try p kat Fah Lean tu.. area Balakong..(kredit to Dila yang bg info tempat ni)
ok, jom la.. 

...............Setibanya di Fah Lean Floral Trading.............

nak buat style mana??
ala, buat yang simple2 dhla..


dipendekkan cerita la.... lps dh survey2 skit... datangla kakak Fah Lean ni...

Nak survey2 dulu ke nak beli terus???
survey2 dulu
ermm... survey2 n nak beli la skit

aduhhhhh.... camna ni?? dalam dompet ada rm30 ja ni...mana budget nak beli terus... adoyaiiiiiiiii...
my SIL (sister in law) dah siap suruh kakak Fah Lean amik barang2 yang diperlukan.. aku dh semalkin bingung... celah mana aku nak cari duit ni... aku ni sampaikan suruh kakak Fah Lean tu pilih brg2 yang paling murah...

tutup pukul berapa ni ye???
pukul 7 kak...
sempat ke ni??? 
bayar pakai cash kan??? kalau kad kredit tak sempat kot..
ha'ahh.. pakai cash..

aku terdiam.. automatik aku tengok abg lan.. minta simpati... my SIL still sibuk cari bunga.. cmna aku nak cakap ni.. kalau boleh pakai kad, boleh la jugak nak bayar.......
aku perlu buang rasa malu ni...........adushhhhhhhhhhhh

kaksu.. kaksu bayar dulu ya.. nanti adik bayar balik.. adik tak ada cash la sekarang.. (memang membuka pekung sendiri yang sememangnya 'sengkek' sekarang ni)...
eh, xpa.. kaksu belanja yang ni...
yabedabedu.... rasa nak peluk je kaksu time tu.... so, my SIL ni memang fully sponsor untuk hantaran.... dhla time tunang pun dia yang sponsor..


~~~**TERIMA KASIH DAUN KELADI YE KAK SU**~~~
syukur, alhamdulillah
moga bertambah la rezeki pasni
(ada sesapa lagi nak sponsor???)




p/s :::: semoga majlis yang bakal berlangsung ni mendapat keberkatan..


No comments: