Wednesday, August 14, 2013

Trip to USS (Part 2)




....Sentosa Island Map...

Seperti yang dijanjikan.. Jom sama-sama throwback camna we all sampai ke sini.. Ada banyak cara ke Singapore sebenarnya.. Tujuan utama stay kat Tune (selain dari murah) sebab ada shuttle bus (Odyssey) yang direct ke USS. So, tak payah bersusah payah fikir cara ke sana. Tapi tu la.. Realiti tak sama seperti yang dirancang.. But, its ok.. At least kita dapat la merasa nikmat gamble kat tempat orang. huhuhu..


Day 1 (13 April 2013):
Bertolak dari Tune Hotel JB ke Terminal Bus (imigresen Malaysia) dengan teksi. Minta info dari pekerja Tune tu. Dia bagi no telefon teksi and teksi datang amik depan hotel. Tambang ke stesen bas tu RM13. Tak tau la murah ke mahal. Dah sampai Imigresen Malaysia terus amik bas ke Sentosa Island. Tambang untuk 4 dewasa RM20 (RM5/person one way). Enjoy our pics there::


Dah naik bas menuju ke imigresen S'pore. Bermula la episod di tempat orang. Kononnya buat research sebelum ke sana. rupanya research tak abis.. Ada jugak tertinggal. Sampai je kat imigresen S'pore suma orang berlari-lari beratur. Barang-barang semua kena turunkan sebab berkemungkinan besar kita tak dapat naik bas yang kita naik sebelum ni. huhhhhhhhhhh.. agak penat rasanya.. Sampai je kat atas, dengan confident nya kami terus beratur. Sampai turn, pegawai tu minta white form. Owhhhhh.... kami tak isi form tu sebenarnya. patut la tengok ada orang dok sibuk isi masa dalam bas lagi.. Adehhhh.. terpaksa la beratur semula. Memang confirm la kena tinggal bas. Dah siap beratur semua, tunggu bas nak ke Sentosa Island. Ada lagi episod duka. porch bag en suami tetiba hilang. Kelam kabut cari. En suami terasa dia tertinggal dalam bas yang kami nak sebelum ni. Hurmmmmm... mujur adik ipar ada snap gambar depan bas yang kami naik. So, tau la no plat semua..Puas la orang imigresen S'pore tu contact, minta kami ambil masa sampai ke USS nanti.. Tapi, tak ada rezeki en suami la. Diorang tak jumpa pun dalam bas yang dimaksudkan. Hilang la buku Tabung Haji and henfon comel en suami..

White form..
Tiba di Sentosa Island around 11 am. Maka bermula la lawatan kami.. Tempat pertama yang dituju mesti la USS globe yang besar tu.. Acara wajib bergambar kat situ bila dah sampai Singapore.

Pic 1: Cinta hati saya tidur..
Pic 2: Dia dah beraksi dengan abi..


Next, menuju ke Merlion park. Ada 3 cara untuk berjalan-jalan dalam Sentosa Island ni. Either by bus, beach tram or Sentosa Express. Semuanya free of charge. Daripada Waterfront station, kami ke Imbiah Station dengan Sentosa Express. So, lets pics tell you the story::

Jom lunch dulu.. Layan Maggi n nasi beriani segera.. Sodapppp.. :)

Bergambar dengan icon S'pore
Adik ipar n en suami sempat layan GoGreen Eco Adventure.

Pen off.. Do wait on the next entry.

p/s:: Part 3 will share the experience with pink dolphin.

No comments: