Thursday, September 23, 2010

Hari Raya 2010

Dah 14 Syawal.. sekejap je kan.. baru nak update story pasal hari raya.. 
My first raya as husband and wife.. 
tak lupa juga mendapat khabar gembira beberapa hari sebelum raya.. 
Alhamdulillah, kami bersyukur padaMu ya Allah..

Berhari raya bersama suami serta mertua ye tahun ni..
agak sedey bila mengenangkan abang-abang dan kakak bersama-sama berkumpul kat umah..
without saya seorang..
sob..sob..sob..
tahun depan tinggal saya je la beraya dengan kakak 
(untuk 1st and 2nd hari raya la)
sebabnya abang-abang beraya di rumah mertua masing-masing

agak berbeza beraya dengan family suami 
ye la.. 26 tahun beraya ngan family sendiri..
without kids ni, raya pasti kurang meriah kan??
i bet u
my parents in law belum ada cucu lagi.. 
tu la perbezaan yang aku dapat rasa
apa pun, I have to adapt with the new environment
alhamdulillah, tetap meriah

malam raya kami solat isyak secara berjemaah dan bertakbir bersama-sama
which is new for me..
lagi la sebak kan bila dengar takbir raya..
memujuk diri sendiri dengan kata-kata perangsang ni::

"aku dah besar.. tak boleh nangis-nangis lagi dah"

haha.. tak lawak pun sebenarnya..
tapi, that's the way how I persuade myself.

lepas solat sunat hari raya,
berjalan-jalan ke rumah sedara sebelah suami
then, lepas solat jumaat 
terus balik kampung saya

yahooo... gembira tak terkata.
enjoy da pic:

~** semua anak-anak mak **~
(akif missing in action)


that's all for today..
sambung next day hari raya..


p/s:: penat tapi besttttt...



No comments: