Tuesday, November 4, 2008




My 24th birthday... (1st November 2008)

ermmm.. 1hb aritu genap usiaku 24 thn.. da tua.. hopefully, amalku meningkat sejajar dgn peningkatan usiaku.. insyaAllah... kenangan ms besday ni mmg xkan ku lupa smpai bila2.. sbb, ni la pertama kali aku dpt bunga dr somebody yg aku syg.. da couple 5thn 11bln, tp, xpenah dpt bunga.. kdg2 tu pelik jugak.. napa la pompuan ni suka sgt ngan bunga?????? (hmmm.. aku pun xtau nk jwb.. hahaa..) thn lps xdpt celebrate sama2 sbb dia kat holland.. urusan keja..
ni la bunga yg aku dpt.. amat bermakna.. bermakna sgt2...




kisah sblm dpt bunga....

dia: ermm.. abg nk byr duit motor la.. dh lama xbyr.. tkut kena tarik nnt..
aku: ok.. ikut ja..

smpai kat tmpt tu, parking penuh.. so, terpaksa la blok keta org..

dia: tunggu dlm keta la ek.. sat ja.
aku: ok.. jgn lama2 sgt..

setlh 10 mnt berlalu....
aku: mana dia ni.. lamanya.. dhla xnmpk pun mana kedai motor area sini.. yg ada kedai gmbr, kedai runcit.. napa la parking jauh2 sgt.. dhla bertongkat(br lps accident,patah kaki)..nk jln jauh2..

tiba2.. ada org ketuk cermin keta..
amoi:i mau keluar keta la..(nada mrh)..
aku: alamak.. camna ni.. klau call dia pun, mesti dia lmbt nk dtg.. maklumla bertongkat.. kedai motor jauh lak tu..

maka dgn rasa condifent bercampur gementar tahap max, aku pun turun keta.. konon nk ubah sendiri la.. maklumla, lesen dh lama amik..lps spm aritu lg.. hehehe.. dgn kaki yg mmg dh ketaq(kata org kedah), aku masuk gear 1, bw turun hand break, tekan minyak.. tp, keta xmau jln gak.. masuk gear reverse, xmau jln gak.. air mata dh bergenang dlm kelopak mata nie..

aku: camna nk wat ni.. ermm.. xpala.. suruh la amoi tu tlg ubah..

aku turun dr keta, jln ke keta amoi tu... br je gaya nk ketuk cermin keta amoi tu,
jeng..jeng..jeng.. surprise..

si dia dtg dgn bertongkat bersama sejambak bunga di tangan...
(bgku mmg romantik abisla.. huhu.. sbb dia bkn jenis yg mcm tu)

terharu gila saat tu.. terus ckp kat amoi tu suruh dia tunggu kejap.. airmata yg dh bergenang td terus jatuh.. kelu.. xtau nk ckp apa...

dia: laa... napa xcall abg td?
aku: senyap....

rupa2nya, tmpt byr duit motor tu kat tmpt lain.. aku ditipu.. tp, bahagia sgt..

p/s: rs appreciate sgt bila dpt something dr org yg kita syg (yg xpenah nk manjakan kita dgn material sblm ni..)

2 comments:

DilaGhani said...

waicehhh...cerita cinta tentang kita.auww!!..meh nak sekuntum bunga...hahahah

ctrohani said...

hehe.. xtau nk react camna time dpt tu.. tu yg luahkan dlm ni.. huhu